דרושים מורים – חינוך הדור הבא

מערכת החינוך מציעה מגוון מקצועות ומסלולי לימוד והעשרה למורים מתחילים ומנוסים שמעוניינים להביא לשינוי ולהקנות ערכים לדור הצעיר במסגרת החינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי. כיום, ישנו גיוון רב במקצועות הלימוד ורפורמות שונות בארגוני החינוך שמטרתן להיטיב עם המורים ועם התלמידים.

קצת על תפקיד המורה

המורה הוא הגורם הסמכותי המרכזי שמחולל שינויים אצל תלמידיו. בהתאם למערכת החינוכית ולרמת התלמיד, המורה יוצר סדר יום ומערכת לימודית הכוללת השכלה בנושאים שונים שנועדו להעשיר את עולם התלמיד ולתת לו כלים חיוניים שיעזרו לו בהמשך.

תפקיד המורה הוא להעניק ידע, להחדיר מוטיבציה ולהיות קשוב לצרכי התלמיד. יש אפשרות לעבודה במסגרות פורמאליות ובלתי פורמאליות, אצל מעסיקים מוסדיים (משרד החינוך, עיריות) או פרטניים (עמותות, בתי ספר פרטיים, שיעורים פרטיים). כמו כן יש אפשרות לעבוד כמורה בכיתות גדולות יותר, בקבוצות קטנות או בעבודה פרטנית.

למה כדאי להיות מורה?

לקחת חלק בחינוך והקניית ערכים לילדי הדור הבא הוא תפקיד חיוני ומשמעותי. תלמידים סופגים מגיל צעיר את הדברים החיוניים ביותר ועל כן, יש לדעת היכן לשים את הדגש כמורה ולדעת כיצד להעביר את החומר בצורה הטובה ביותר.

כריזמה, יכולות הנהגה וחכמת חיים הן תכונות חשובות לדמות מחנכת. השפעת המורה על התלמידים הינה עצומה ויש לו חלק משמעותי ביותר בעיצוב אופיים של התלמידים וכמו כן בהקניית הידע איתו ימשיך התלמיד לחייו הבוגרים. בשנים האחרונות יש חוסרים רבים של אנשי הוראה, לכן ניתן למצוא מודעות דרושים מורים בכמויות יותר גדולות ממה שהיה בעבר, מה שנותן למורה אפשרויות יותר מגוונות לבחור היכן לעבוד ובאיזה מקצוע.

יתרונות ואתגרים בתפקיד המורה

יתרונות התפקיד כוללים שעות עבודה נוחות וגמישות, והרבה פעמים עם חופשות רבות שכוללות חגים, חול המועד, חופשה גדול. העבודה הינה באווירה צעירה והתפתחות בתחום הלמידה והחינוך והרבה פעמים המורה גם שואב ידע, סיפוק ושמחה מתלמידיו.

יתרון נוסף הוא שזוהי עבודה מגוונת ומאתגרת. עם זאת, זוהי עבודה בעלת אחריות רבה הדורשת לעיתים פעילות אחר שעות העבודה, השקעה רבה ועמידה בלחץ ובריבוי משימות. כמו כן יש צורך ביכולת עמידה מול כיתה וניהול כיתה, ומתן מענה פרטני לתלמידים ולהורים.

דרישות התפקיד ותנאי עבודה של מורים

היקף המשרה יכול להיעשות כמשרה חלקית או מלאה. לרוב, נדרשות כ-36 שעות שבועיות. עבודת המורה מתחילה בבקרים ועד הצהריים. במסגרת פעילויות, טיולים ואסיפות הורים יתבקש המורה לעבוד גם בשעות הערב.

מורה נדרש להיות דמות סמכותית, אכפתית, מכילה ומבינה, בעל יכולת הובלה וניהול, מוטיבציה ויחסי אנוש טובים. אין דרישה מחייבת לניידות ברכב. בנוסף המורה צריך לדעת לעמוד מול כיתה, הוא צריך לדעת לעמוד בלחצים, ולהתחבר לתלמידים באופן אישי.

השכלה נדרשת לעבודה בהוראה

דרישות הסף הן תואר אקדמי בתחום רלוונטי ותעודת הוראה. ניסיון תעסוקתי במסגרות חינוכיות ובהדרכה יהוו יתרון. כל השכלה נוספת תהווה יתרון.

שכר מורה – כמה מרוויח מורה?

שכר של מורה נע בין שכר המינימום לשעה ועד 80 ₪ לשעה.
השכר תלוי בין היתר בסוג המוסד (פרטי או ציבורי), במיקום מקום העבודה (איזור בארץ), בנגישות למקום העבודה, בניסיון המורה ובהשכלה שלה. השכר גם תלוי בהיקף המשרה. וותק וניסיון יתרמו לעלייה בשכר.

מורים ממליצים

שמרית (46), מספרת: “אני מנחילה לתלמידים שלי ערכים ומשתדלת לאתגר אותם בשיטות לימוד מעניינות וחדשות. לראות את ההתמדה והתוצאות של התלמידים שלי שווה את כל ההשקעה שלי בתפקיד. תפקיד המורה הוא מגוון ויכול להתבטא בכל כך הרבה צורות ואופנים, אני בהחלט ממליצה”.